Ο Γιώργος Μαχαλλεκίδης, Καθηγητή Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού απαντά σε όλα τα ερωτήματα που αφορούν την γυμναστική! Aναφέρεται σε αλήθειες και μύθους γύρω από το θέμα.

Λύνοντας μας απορίες για όλα όσα αφορούν τη γράμμωση, το αδυνάτισμα και την άσκηση, έτσι ώστε να μας φέρει πιο κοντά στη γυμναστική, με το δικό του τρόπο!

Δες πιο κάτω:

Για ένα σωστό αδυνάτισμα, πρέπει πρώτα να χάσω κιλά και μετά να κάνω βάρη;

Όχι. Αυτό είναι το σημαντικότερο λάθος στο οποίο υποβάλλετε τον οργανισμό σας, οδηγώντας τον σε σημαντική απώλεια μυϊκού ιστού και μειώνοντας έτσι το μεταβολισμό σας. Γι’ αυτό, η αερόβια προπόνηση και τα βάρη πάνε μαζί και στο αδυνάτισμα.

Για να αδυνατίσω, θα τρώω μία φορά την ημέρα.

Εάν ακολουθήσουμε αυτή την τακτική, το μόνο που θα πετύχετε είναι να μειώσετε το μεταβολισμό σας. Συχνά και μικρά γεύματα (γύρω στα 3-5 γεύματα) αποτελούν το κλειδί για τη σωστή απώλεια βάρους.

Κάνοντας βάρη θα «φουσκώσουν» οι μύες.

Λάθος! Ανάλογα με το πρόγραμμα και την ένταση της άσκησης, πετυχαίνετε και διαφορετικό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα οι γυναίκες, λόγω των χαμηλών επιπέδων τεστοστερόνης, είναι αδύνατον να αναπτύξουν μύες. Για να επιτευχθεί η αύξηση της μυϊκής μάζας, χρειάζονται μεγάλες εντάσεις, συνδυασμένες και με την κατάλληλη διατροφή.

Δεν πρέπει να πίνω νερό μετά την άσκηση, για να μη φουσκώσω;

Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση η κατανάλωση υγρών πρέπει να είναι ικανοποιητική, ώστε να αποφεύγετε την αφυδάτωση.

Όταν κάνω γυμναστική, μπορώ να τρώω περισσότερο;

Όχι. Για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα στο αδυνάτισμα, πρέπει να προσέχετε παράλληλα τη διατροφή σας, τόσο στην ποσότητα όσο και στην ποιότητά της.

Όσο πιο γρήγορα και έντονα γυμνάζομαι, τόσο πιο πολύ αδυνατίζω.

Όχι. Για ένα σωστό αδυνάτισμα και για καύση λίπους, θα πρέπει να γυμνάζεστε σε μέτριες εντάσεις 55-75% της μέγιστης καρδιακής συχνότητας και για αρκετό χρονικό διάστημα (πάνω από 20 λεπτά). Η γυμναστική σε ψηλή ένταση θα έχει ως αποτέλεσμα να κουράσει εύκολα τον οργανισμό και να καταπονήσει το σώμα μυοσκελετικά.

Όσο περισσότερα ρούχα φοράω, τόσο πιο πολύ ιδρώνω και αδυνατίζω.

Λάθος. Καλό είναι, η ενδυμασία να είναι λιτή και ελαφριά, ώστε να αφήνετε το σώμα σας να αναπνέει κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Oι ειδικές φόρμες αδυνατίσματος πολλές φορές είναι επικίνδυνες, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, και το μόνο που επιτυγχάνετε όταν τις φοράτε είναι η μεγαλύτερη απώλεια υγρών.

Το λίπος θα σφίξει αν κάνω βάρη.

Το λίπος έχει την ιδιότητα να συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένες περιοχές στο σώμα μας, και συγκεκριμένα εκεί που βρίσκονται οι λιπαποθήκες μας. Η άσκηση με βάρη, βοηθάει τον μεταβολισμό μας να ενεργοποιηθεί πιο γρήγορα και, μαζί με αερόβια άσκηση και σωστή διατροφή, πετυχαίνουμε την σταδιακή μείωση του ποσοστού λίπους στο σώμα μας.

Δεν κάνω αερόβια άσκηση για να μην χάσω μυικό ιστό.

Ακόμα και οι επαγγελματίες αθλητές σωματικής διάπλασης κάνουν αερόβια άσκηση, είτε την ίδια ημέρα μαζί με την προπόνηση με βάρη, είτε σε ξεχωριστή προπονητική μονάδα χωρίς να έχουν καμία απώλεια στην μυϊκότητά τους. Οπότε, μπορείτε να κάνετε άφοβα αερόβια άσκηση. Εάν όμως ο στόχος σας είναι η μυική ανάπτυξη, προτιμήστε να κάνετε αερόβια άσκηση στο τέλος του προγράμματός σας, ή μπορείτε να αφιερώστε μια προπόνηση μόνο σε αυτήν.

Αν κάνω βάρη δε θα ψηλώσω άλλο.

Αυτή είναι μια ανησυχία κυρίως εφήβων στα γυμναστήρια. Η αλήθεια είναι ότι κάνοντας άσκηση με βάρη δεν επηρεάζεται το ύψος, μιας και αυτό είναι γενετικά προκαθορισμένο στον καθένα μας. Αυτός είναι ένας μύθος που έχει προκύψει απο αθλήματα όπως η άρση βαρών όπου οι αθλήτες είναι χαμηλού αναστήματος, χωρίς όμως να έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι ευθύνονται γι αυτό τα μεγάλα βάρη ή η φύση του αθλήματος.

Θέλω να κάνω ένα πρόγραμμα γράμμωσης.

Ο όρος γράμμωση θα έλεγε κανείς ότι είναι περισσότερο διατροφικός παρά προπονητικός. Όταν λέμε γράμμωση εννοούμε το όσο πιο δυνατόν μικρότερο ποσοστό λιπώδη ιστού στο σώμα μας, έτσι ώστε να φαίνεται καλύτερα ο μυϊκός μας ιστός. Αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με μια σωστή διατροφή με συνδυασμό μιας σωστής άσκησης. Η φράση “είμαι στη γράμμωση”, που χρησιμοποιείται από bodybuilders, σημαίνει την πολύ αυστηρή διατροφή και εξαντλητική προπόνηση λίγο πριν την περίοδο των αγώνων επίδειξης.

Βρείτε τον Γιώργο Μαχαλλεκίδη στο Machallekide Gym στην οδό Αγίας Φυλάξεως 316, 3117, Λεμεσός, τηλ. 25 385898

www.facebook.com/machallekides.george

www.instagram.com/machallekides_g/

www.facebook.com/machallekidefitnessanddance/

www.instagram.com/machallekidegym/

Είμαι μια παθιασμένη fashion blogger και μου αρέσει να ασχολούμαι με τον κόσμο της μόδας ο οποίος είναι εντελώς άσχετος με τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές μου! Αν και πίστευα ότι κάποτε θα εξασκούσα το επάγγελμά μου σαν δασκάλα, πλέον φαντάζομαι πολύ διαφορετικά τον εαυτό μου: ανάμεσα στα περιοδικά μόδας και τα chiffon, συνεχίζοντας να κάνω με πολύ περισσότερη αφοσίωση αυτό που κάνω και σήμερα!