fbpx

To Fast or Not to Fast: Όλα όσο πρέπει να γνωρίζεις για την διαλειμματική νηστεία

Κατά καιρούς κάνουν την εμφάνισή τους διάφορα famous diet plans που υπόσχονται την αποτελεσματική και εύκολη απώλεια βάρους, με τη διαλειμματική νηστεία (intermittent fasting) να έχει παραμείνει στο προσκήνιο. Πολλοί είναι αυτοί που την έχουν ήδη δοκιμάσει, είναι όμως κι αυτοί που έχουν τους ενδοιασμούς τους. Τι είναι τελικά η διαλειμματική νηστεία; Είναι όντως αποτελεσματική;

Τι είναι η διαλειμματική νηστεία;

Η διαλειμματική νηστεία αφορά τις εναλλαγές νηστείας και πρόσληψης τροφής, είτε ανά 24ωρο είτε σε καθορισμένες ώρες της ημέρας. Συγκεκριμένα μοτίβα που έχουν υιοθετηθεί αρκετά είναι το 16:8, όπου η νηστεία διαρκεί για 16 ώρες και η κατανάλωση φαγητού γίνεται μέσα σε 8 ώρες (8 hours window). Γνωστό μοτίβο νηστείας είναι και το 1:1. H νηστεία διαρκεί για 1 ημέρα και για 1 ημέρα γίνεται ελεύθερη κατανάλωση φαγητού.

Έχει αποτέλεσμα;

Μελέτες έχουν αποδείξει πως η διαλειμματική νηστεία έχει θετικό αποτέλεσμα στην απώλεια βάρους αλλά και στη ρύθμιση του σακχάρου. Πως γίνεται αυτό; Πολύ απλά, όπως και σε κάθε είδους σωστή ισορροπημένη διατροφή για απώλεια βάρους από εγγεγραμμένο διαιτολόγο, μειώνεται η ενεργειακή πρόσληψη κι επακόλουθα το βάρος. Επομένως, ουσιαστικά γίνεται μείωση της ενεργειακής πρόσληψης και κατά συνέπεια του βάρους.

Μπορεί να την ακολουθήσει οποιοσδήποτε;

Τέτοιου είδους diet plan μπορεί να ακολουθήσει και να υιοθετήσει κάποιος, που ίσως λόγω του hectic προγράμματός του καταναλώνει μόνο 2 γεύματα μέσα σε μια κανονική ημέρα. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται έντονος περιορισμός της ενεργειακής πρόσληψης,  κάτι που καθιστά δύσκολο ένα τέτοιο μοτίβο να εφαρμοστεί μακροπρόθεσμα. Άτομα με προβλήματα υγείας, παιδιά, γυναίκες κατά την εγκυμοσύνη και άτομα με προδιάθεση σε διατροφικές διαταραχές είναι καλό να μην επιλέγουν τέτοιου είδους diet plans.

Όπως έχει προαναφερθεί, η διαλειμματική νηστεία μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους και στη ρύθμιση του σακχάρου. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως μπορεί να επισκιάσει μια ισορροπημένη υγιεινή διατροφή για απώλεια βάρους με μοτίβο όπως, η Μεσογειακή Διατροφή – δεν είναι τυχαίο που εδώ και λίγα χρόνια ψηφίζεται ως η top diet!

Ο καθένας είναι διαφορετικός, γι’ αυτό και ο καθένας έχει διαφορετικές διατροφικές ανάγκες. Έτσι, οποιοδήποτε διατροφικό μοτίβο και αν ακολουθείτε καλό θα ήταν να γίνεται πάντα σε συνεργασία με έναν εγγεγραμμένο διαιτολόγο/διατροφολόγο.

Related Articles