fbpx

Γνωρίστε τη Σοφία Χατζηπαντελή, την Ελληνοκύπρια-Αμερικανίδα μοντέλο που κατακτά τη βιομηχανία της μόδας!

by Zoe Popi Anastasiou

Η Σοφία Χατζηπαντελή είναι πλέον μια υπολογίσιμη δύναμη στον χώρο της μόδας. Σε ηλικία μόλις 25 ετών, το μοντέλο έχει ήδη διαρκή επίδραση στη βιομηχανία της μόδας, αμφισβητώντας τους κανόνες ομορφιάς σε όλο τον κόσμο. Ως Ελληνοκύπρια Αμερικανίδα πρώτης γενιάς, η Χατζηπαντελή είναι παιδί μεταναστών και συχνά μιλά με περηφάνια στους 466.000 ακολούθους της στο Instagram για την Κυπριακή της κληρονομιά. «Ως παιδί κάποιου που μεγάλωσε σε ένα μικρό χωριό, η ιδέα του να είσαι διάσημος ή να είσαι στο εξώφυλλο ενός περιοδικού είναι κάτι που —τουλάχιστον στον μπαμπά μου— φαινόταν τόσο ξένο», εξηγεί η Σοφία. «Και αυτό κατά κάποιο τρόπο, μου έδωσε το μεγάλο κίνητρο για να το πετύχω».

Ανάμεσα σε καμπάνιες για εσώρουχα όπως του Jean Paul Gaultier και των εσωρούχων Savage x Fenty της Rihanna, η Σοφία Χατζηπαντελή σίγουρα έχει δημιουργήσει ένα σημαντικό όνομα γύρω από τον εαυτό της στον χώρο της μόδας. Το μοντέλο μάλιστα πρόσφατα κυκλοφόρησε και τη δική της συλλογή από μοναδικά σχεδιασμένα κομμάτια, που προωθούνται αυτή τη στιγμή στην διεθνή πλατφόρμα ASOS. Αυτόν τον μήνα, το Trends.com.cy συναντήθηκε με την Σοφία για να συζητήσει μαζί της τα πάντα, από την καριέρα της μέχρι το προσωπικό της στυλ και τον τρόπο με τον οποίο η γιαγιά της ενέπνευσε το beauty look της. Keep scrolling για να μάθετε τα πάντα για την πιο διάσημη Κύπρια-μοντέλο στο εξωτερικό, τη Σοφία Χατζηπαντελή.

«Όποτε οι άνθρωποι μου λένε, πότε θα σταματήσεις αυτή την τάση, λέω, αυτό δεν είναι τάση, αυτή είναι η ζωή μου».

Πες μας για το πώς ξεκίνησες στον χώρο της μόδας.

Ήμουν 14 ετών και δεν συνεργαζόμουν με κάποιο πρακτορείο εκείνη την εποχή, αλλά γνώρισα τη Photo Vogue, η οποία ήταν μέρος του ιστότοπου Vogue Italia. Είδα μια διαφήμιση στο Facebook και μόλις έκανα κλικ πάνω της ενθουσιάστηκα. Υπήρχε ένα μέρος όπου μπορούσες να υποβάλεις για να αναρτηθεί η φωτογραφία σου. Υπέβαλα μια τυχαία φωτογραφία του εαυτού μου στην οποία είχα ξανθίνει (bleached) τα φρύδια μου και τελικά χρησιμοποιήθηκε ως εικόνα αρχικής σελίδας στον ιστότοπο της Vogue Italia για περίπου 2 χρόνια!

Ποιες ήταν μερικές από τις πιο αξέχαστες στιγμές στην καριέρα σου μέχρι τώρα;

Στην αρχή, έκανα την πρώτη καμπάνια Savage x Fenty της Rihanna. Ήταν διαφορετικό γιατί με αυτήν την καμπάνια η ίδια η  Rihanna μαζί με τους casting directors Samuel Ellis και Piergiorgio μας επέλεξαν. Νομίζω ότι ήμασταν 10 και η Rihanna μας διάλεξε όλους. Δεν απευθύνθηκε σε πρακτορεία, αλλά έψαξε στο Instagram για να βρει τους πιο μοναδικούς ανθρώπους που μπορούσε να βρει. Συνάντησα πολλούς από τους καλύτερους φίλους μου μέχρι και σήμερα σε εκείνο το γύρισμα.

Μια άλλη μνημειώδης στιγμή για μένα ήταν η καμπάνια Roger Vivier. Λατρεύω τον Gherardo Felloni και πιστεύω ότι είναι ένας από τους πιο δημιουργικούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει ποτέ.

Ακόμη μια σημαντική στιγμή ήταν όταν η Vivienne Westwood μου είπε ότι έχω καυτό σώμα και ότι πρέπει να το επιδεικνύω περισσότερο. Η ομάδα της Vivienne Westwood με έντυσε για το σόου της. Ήθελαν να φορέσω ένα από τα νυφικά. Και ενώ τα δοκίμαζα μπαίνει μέσα η ίδια η Vivienne, με κοιτάζει από πάνω μέχρι κάτω και λέει: «Γιατί την καλύπτετε, έχει καταπληκτικό σώμα, μην το καλύπτετε». Έτσι, πήγα σε εκείνη την παράσταση, με latex halter και χωρίς παλτό. Ήταν παγωνιά, αλλά φυσικά…οτιδήποτε για τη Vivienne Westwood!

Προφανώς όμως, το αποκορύφωμα της καριέρας μου μέχρι στιγμής είναι να είμαι μέλος της οικογένειας Jean Paul Gaultier. Θέλουν ανθρώπους τους οποίους θεωρούν διαχρονικούς, και νομίζω ότι αυτό είναι πραγματικά ξεχωριστό.

Τι σημαίνει για σένα να είσαι περήφανος Κύπριος;

Ως κόρη κάποιου που εκτοπίστηκε από την εισβολή του 1974, θεωρώ ότι με κάνει διπλά περήφανη που είμαι αυτό που είμαι. Διατηρώ την κουλτούρα μου πολύ κοντά. Μεγάλωσα σε μια περιοχή των ΗΠΑ που ήταν πολύ συντηρητική και οι άνθρωποι εκεί δεν καλοδέχονταν πολύ τους ξένους. Και οι δύο γονείς μου έχουν προφορά και τα ελληνικά είναι η μόνη γλώσσα που μιλάμε στο σπίτι μας. Δεν άλλαξα αυτό που ήμουν, δεν προσποιήθηκα ποτέ ότι ήμουν κάποια που δεν ήμουν. Απλά το αγκάλιασα ακόμα περισσότερο. Είμαι πολύ περήφανη που είμαι Ελληνοκύπρια.

Από πού προήλθε η αγάπη σου για τη μόδα;

Μεγαλώνοντας, η μαμά μου ήταν αγοραστής suede και δερμάτινων ειδών για το Harrods, αλλά μεγάλωσε σε ένα αυστηρό ελληνοκυπριακό σπίτι, οπότε δεν μπορούσε να εκφραστεί τόσο έντονα όσο εγώ. Η μαμά μου είναι το άτομο που με δίδαξε πώς να παρατηρώ και να δίνω προσοχή σε λεπτομέρειες όπως το ύφασμα, το πού φτιάχνεται κάτι και την ποιότητα του. Έλεγε, «Δώσε λιγότερη προσοχή στις μάρκες και περισσότερη προσοχή στα υλικά». Έχει διαμορφώσει πολλές από τις πεποιθήσεις μου για τη βιωσιμότητα, γιατί θέλω τα πράγματα να διαρκέσουν μια ζωή. Μου έχει περάσει τόσα πολλά πράγματα, όπως και οι γιαγιάδες μου.

Τι σημαίνει ομορφιά για εσένα;

Νομίζω ότι η πρώτη μας ιδέα για την ομορφιά είναι αυτό που βλέπουμε περισσότερο και «εξοικειωνόμαστε» μεγαλώνοντας. Και νομίζω ότι αυτός είναι και ο λόγος που είναι τόσο σημαντικό να δείξουμε ποικιλία στην ομορφιά αξιοποιώντας την δύναμη των Social Media σήμερα, έτσι ώστε περισσότερα παιδιά να αισθάνονται ότι εκπροσωπούνται. Για μένα, πάντα έβλεπα τη γιαγιά μου την Σοφία που είχε αυτά τα όμορφα θαμνώδη φρύδια και αυτά τα μεγάλα μπλε μάτια, τη μαμά μου που είχε αυτά τα μαύρα μαλλιά και αυτά τα υπέροχα arched μακριά φρύδια, και τη γιαγιά μου Κούλου που είχε αυτά τα υπέροχα μακριά μαλλιά που έβαζε τις πλεξούδες της σε δίχτυ μαλλιών. Θυμάμαι να κοιτάζω αυτές τις γυναίκες και να σκέφτομαι ότι αυτό είναι ομορφιά για μένα. Δεν με νοιάζει τι γίνεται στα ΜΜΕ.

Είχες πάντα ενδιαφέρον για τη μόδα; Πώς ανέπτυξες το στυλ σου;

Πάντα αναφέρω ότι το στυλ μου αναπτύχθηκε σε ένα κατάστημα διαφόρων ειδών. Όταν ήμουν 10 ή 12 χρονών, μου έδιναν ένα εβδομαδιαίο χαρτζιλίκι και παρακαλούσα τη μαμά μου να με αφήσει στο κατάστημα διαφόρων ειδών Good Will. Όταν περιτριγυρίζεσαι από τόσα «σκουπίδια», τότε είναι που πρέπει να καταφέρεις να πεις, «αυτό είναι που μου αρέσει». Δεν μπαίνεις απλά σε ένα κατάστημα και αγοράζεις ό,τι λέει «New In». Πρέπει να βρεις αυτό που σου αρέσει. Νομίζω ότι εκεί μπορείς πραγματικά να αναπτύξεις το γούστο και τις προτιμήσεις σου.

Πες μας λίγα λόγια για τη συνεργασία σου με τη Labelrail που είναι διαθέσιμη στο ASOS.

Όταν δημιουργούσα την τρέχουσα συλλογή μου Labelrail, η ιδέα ήταν ότι έχω πολλά κομμάτια στην γκαρνταρόμπα μου, τα οποία δεν μπορεί κάποιος να αποκτήσει, επειδή τα έχω ράψει μόνη μου ή τα έχω τροποποιήσει με κάποιο τρόπο. Έτσι, όταν οι followers μου ρωτούσαν από πού αγόρασα ένα κομμάτι, δεν μπορούσα ποτέ να τους πω. Κατά κάποιο τρόπο, έτσι εξελίχθηκε και το στυλ μου. Ένιωσα ότι δεν μπορούσα να βρω στην αγορά τα πράγματα που ήθελα και έτσι άρχισα να τα δημιουργώ.

Η ASOS έχει κάνει πραγματικά την υπέρβαση και μου αποκάλυψε το εργοστάσιο στο οποίο όλα τα ρούχα επρόκειτο να κατασκευαστούν και έτσι γνώρισα την ιδιοκτήτρια του. Πρόκειται για ένα οικογενειακό εργοστάσιο με ηθική και αρχές. Αυτό που πραγματικά με προσέλκυσε, γιατί πραγματικά πιστεύω, ως ένα βαθμό, δεν έχει σημασία από πού αγοράζεις κάτι αν πρόκειται να το φορέσεις πολύ καιρό, να το αγαπήσεις και έτσι να το αξιοποιήσεις με το παραπάνω, τότε κατά κάποιο τρόπο, συμβάλλεις σε μια πιο βιώσιμη βιομηχανία.

Τι είναι το μήνυμα που θέλεις να μεταδώσεις στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα σου;

Θέλω οι άνθρωποι να μάθουν ότι το να είσαι ο εαυτός σου και να μένεις πιστός σε αυτό που είσαι, είναι κάτι που ποτέ, μα ποτέ δεν φεύγει από τη μόδα. Όταν κάποιος πηγαίνει στη σελίδα μου, θέλω να αντιληφθεί ότι η εξωτερική εμφάνιση είναι μόνο η «επιφάνεια», το περιτύλιγμα. Ο τρόπος όμως που κάποιος ενεργεί, που σκέφτεται και που εκφράζεται, είναι αυτά που πραγματικά αξίζει να προσέξουμε και να εκτιμήσουμε.