fbpx

6 τροφές που πρέπει να αποφύγεις στην περίοδό σου

by Eleni Kokkinou

Πολλές γυναίκες αντιμετωπίζουν έντονα συμπτώματα κατά την περίοδό τους με τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα να είναι ναυτία, φουσκώματα, πόνοι στα κόκαλα, κοιλιακός πόνος, εναλλαγές στη διάθεση και διάρροια.

Τα καλά νέα είναι πως υπάρχουν τρόφιμα που μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα αυτά, αλλά και τρόφιμα που τα χειροτερεύουν.

Πιο κάτω μαζέψαμε τα τρόφιμα που σου προτείνουμε να αποφύγεις κατά την περίοδο σου που μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα.

Ζάχαρη

Μια μικρή ποσότητα ζάχαρης είναι αναπόφευκτη λόγω της έντονης λιγούρας που συνοδεύει την περίοδο της γυναίκας. Ωστόσο, η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ζάχαρης αυξάνει απότομα τα επίπεδα ενέργειας ενώ τα μειώνει τα πάλι με τους ίδιους ρυθμούς. Επομένως, αν έχουμε mood swings είναι πολύ πιθανόν η κατάσταση να είναι ακόμη πιο έντονη.

Αλάτι

Είναι γνωστό πως το αλάτι προκαλεί κατακράτηση υγρών. Καταναλώνοντας επεξεργασμένα τρόφιμα ή προσθέτοντας στο φαγητό μας αλάτι, αυξάνει τα φουσκώματα της περιόδου.

Πικάντικα φαγητά

Τα πικάντικα φαγητά είναι το trigger point των στομαχικών διαταραχών. Αν δεν είναι συνηθισμένο το στομάχι σας στα πικάντικα φαγητά ή δεν τρώτε πολύ συχνά, καλό είναι να τα αποφύγετε καθώς μπορεί να εντείνουν τις στομαχικές διαταραχές και να προκαλέσουν διάρροια.

Καφεΐνη

Καταναλώστε την καφεΐνη με μέτρο. Η πολλή ποσότητα μπορεί να προκαλέσει διάρροια, ενώ η μη κατανάλωση καφέ μπορεί να επιδεινώσει τους πονοκεφάλους.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ κατά την περίοδο, καλό είναι να αποφεύγεται καθώς επηρεάζει τις στομαχικές διαταραχές, προκαλεί αφυδάτωση και εντείνει τα φουσκώματα.

Κόκκινο κρέας

Το κόκκινο κρέας, δηλαδή οτιδήποτε πέρα από κοτόπουλο, ψάρι και κουνέλι, επιδεινώνει τα συμπτώματα της περιόδου. Αυτό συμβαίνει γιατί το κόκκινο κρέας, περιέχει μεγάλη ποσότητα προσταγλανδίνων. Οι ουσίες αυτές παράγονται φυσιολογικά στο σώμα μας κατά την περίοδο και βοηθούν στην αποβολή αίματος. Ωστόσο, η μεγάλη ποσότητά τους στον οργανισμό μας, μπορεί να προκαλέσει στομαχικές κράμπες.

Εννοείται πως καλό είναι να αποφεύγονται οποιαδήποτε τρόφιμα μας προκαλούν στομαχικές διαταραχές όπως για παράδειγμα γάλα, γλυκά ή milkshakes.