Τα γυαλιστερά μαλλιά, τα δυνατά νύχια και το λαμπερό δέρμα μπορεί να είναι ένδειξη ενός αποτελεσματικού beauty regime, αλλά η σημασία της ισορρπημένης διατροφής δεν πρέπει να υποτιμάται. Δεν υπάρχει μαγικό φαγητό που θα μας κάνει να φαινόμαστε για πάντα νέοι, αλλά η διατροφή και ο τρόπος ζωής επηρεάζουν άμεσα την εμφάνιση μας και φυσικά την διαδικασία γήρανσης.

Tο δέρμα και τα μαλλιά είναι συνήθως αυτά που υποδεικνύουν πρώτα την έλλειψη θρεπτικών ουσιών. Τα τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονή και διάσπαση στα κύτταρα μας, καταλήγουν να διαλύουν το κολλαγόνο, την κερατίνη και την ελαστίνη – πρωτεϊνες που παρέχουν ευλύγιστο δέρμα, ισχυρά και μεταξένια μαλλιά, και δυνατά νύχια. Η τοξική υπερφόρτωση, το άγχος και η κακή διατροφή συμβάλλουν στα ξηρά μαλλιά, τα εύθραυστα νύχια – που φαίνεται να μην μεγαλώνουν ποτέ – και το άτονο δέρμα.

Η συμπερίληψη μιας ποικιλίας θρεπτικών τροφίμων είναι το κλειδί για να είμαστε υγιείς inside out. Συγκεκριμένα, τα μακροθρεπτικά συστατικά, οι βιταμίνες και μέταλλα μπορούν να μας παρέχουν τα βασικά θρεπτικά συστατικά. Και το καλύτερο είναι ότι μπορείτε να τα «εξασφαλίσετε» από την κατανάλωση μιας ισορροπημένης, θρεπτικής διατροφής, χωρίς καμία ανάγκη για συμπληρώματα.

1Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι μια φανταστική πηγή βιταμίνης Ε, Β, Α και ωμέγα-3 λιπών, καθιστώντας το βασικό για την υγεία.  Περιέχει επίσης φυτικές ίνες και βιταμίνη C. Ένα μεσαίο αβοκάντο (περίπου 200 γραμμάρια) παρέχει το 21% των ημερήσιων αναγκών σας σε βιταμίνη Ε. Συμβάλλουν επίσης στη διατήρηση των επιπέδων λαδιού και pH για καθαρά θυλάκια και γρήγορη ανάπτυξη των μαλλιών.  Αντικαταστήστε το βούτυρο με αβοκάντο στο τοστ σας ή προσθέστε το στην αγαπημένη σας σαλάτα.

2Berries

Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου που αποτρέπει το σπάσιμο των μαλλιών και επιδιορθώνει τη βλάβη του δέρματος που προκαλείται από την έκθεση του στην υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία και τις περιβαλλοντικές τοξίνες. Τα μούρα και άλλα φρούτα, όπως τα ακτινίδια και τα εσπεριδοειδή, είναι γεμάτα με ισχυρά αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα. Επιπλέον, η βιταμίνη C βοηθά το σώμα να απορροφήσει το σίδηρο από τη διατροφή.

3Αυγό

Τα αυγά είναι πλούσια σε ψευδάργυρο και σελήνιο, δύο θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για ένα υγιές τριχωτό της κεφαλής. Eίναι επίσης μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και βιοτίνης, δύο θρεπτικά συστατικά που μπορούν να προωθήσουν την ανάπτυξη των μαλλιών. Αρκετές έρευνες υποδεικνύουν ότι η βιοτίνη μπορεί να συμβάλει στο πάχος και των νυχιών και των μαλλιών.

4Ξηροί καρποί

Photo: @domsli22

Οι ξηροί καρποί αποτελούν καλή πηγή πρωτεϊνών, και βιταμινών Ε & Β. Ιδιαίτερα τα καρύδια και οι σπόροι, όπως ο λιναρόσπορος, είναι επίσης εξαιρετικές πηγές ωμέγα-6 λιπών. Τα καρύδια εκτός από νόστιμα και βολικά, περιέχουν μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών που μπορούν να προωθήσουν την ανάπτυξη των μαλλιών. Για παράδειγμα, μια ουγκιά (28 γραμμάρια) αμυγδάλων παρέχει ένα εντυπωσιακό 37% των ημερήσιων αναγκών σας σε βιταμίνη Ε. Τα αμύγδαλα είναι η καλύτερη τροφή ομορφιάς καθώς βοηθούν στη θρέψη του δέρματος και παρέχουν θρέψη στα θυλάκια των μαλλιών. Τα φιστίκια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και βοηθούν στη διατήρηση υγιούς δέρματος, ενισχύουν την ανοσία και τονώνουν την ανάπτυξη των μαλλιών. Τα καρύδια είναι επίσης γεμάτα με healthy fats, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες και περιέχουν βιοτίνη.

5Γλυκοπατάτα

Οι γλυκοπατάτες και άλλα πορτοκαλί ή κόκκινα λαχανικά, συμπεριλαμβανομένων των ντοματών, των καρότων και του κόκκινου πιπεριού είναι ένας υπέροχος, νόστιμος τρόπος για να εξασφαλίσετε αρκετή Β-καροτίνη. Η βήτα καροτίνη μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα και είναι ένα από τα βασικά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην προστασία του δέρματος από UV damage. Η έλλειψη βιταμίνης Α μπορεί να προκαλέσει ξηροδερμία -ακόμη και ακμή- και ξηρά μαλλιά. Μια μέτρια γλυκοπατάτα (περίπου 114 γραμμάρια) περιέχει αρκετή Β-καροτίνη για να παρέχει περισσότερες από τέσσερις φορές τις καθημερινές ανάγκες σας σε βιταμίνη Α. Η φλούδα της γλυκοπατάτας περιέχει μια τεράστια ποσότητα βιταμίνης Α, όποτε καλύτερα να μην την αφαιρείτε.