fbpx
Photo: @matildajerf

Αλκοόλ & Διατροφή: Μπορώ να καταναλώσω αλκοόλ ενώ προσέχω το βάρος μου;

Η πρόσληψη αλκοόλ αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος της κοινωνικής μας ζωής. Η κατανάλωση αλκοόλ με παρέα, είτε είναι Τρίτη βράδυ είτε Σαββατόβραδο, είναι απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο. Τι γίνεται όμως αν προσέχετε τη διατροφή σας; Μπορείτε να καταναλώσετε ποτό χωρίς να ξεφύγετε από το θερμιδικό σας φορτίο;

Παν μέτρον άριστον!

Αν η κατανάλωση αλκοόλ γίνεται με μέτρο τότε βεβαίως και μπορεί να συμπεριληφθεί με επιτυχία στην προσπάθεια διαχείρισης του σωματικού βάρους. Όσο περισσότερη ποσότητα αλκοόλ περιέχει ένα ποτό, τόσο περισσότερες είναι και οι θερμίδες του. Συγκεκριμένα, το αλκοόλ περιέχει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο, συγκριτικά με το λίπος που περιέχει 9 θερμίδες ανά γραμμάριο. Συμπερασματικά, η υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ θα οδηγήσει σε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων, κάτι που θα πολλαπλασιάσει το θερμιδικό φορτίο της μέρας σας.

Κάθε ποτό είναι διαφορετικό 

Διαφορετική η περιεκτικότητα αλκοόλ, διαφορετικές και οι θερμίδες του. Τα cocktails  συγκεκριμένα λόγω του ότι συνδυάζονται με χυμούς ή αναψυκτικά περιέχουν περισσότερες θερμίδες και ζάχαρη. Επομένως, όσο πιο απλό ένα ποτό, τόσο λιγότερες και οι θερμίδες του. 

  • ½ pint μπύρα ή 1 ποτήρι γλυκό κρασί (120ml) περιέχει περίπου 100 θερμίδες.
  • 1 ποτήρι λευκό ξηρό ή κόκκινο ή ροζέ κρασί (120ml) περιέχει περίπου 85 θερμίδες.
  • Το manhattan (60ml), liquer (45ml) και martini (75ml) περιέχουν τις περισσότερες θερμίδες συγκριτικά με άλλα ποτά σε ποσότητα σερβιρίσματος.

Υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος

Πέρα από τα αρνητικά, το αλκοόλ έχει και κάποια θετικά να προσφέρει. Συγκεκριμένα, το κόκκινο κρασί είναι ευρέως γνωστό για την αυξημένη περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά αυτά βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης στο αίμα όπως και τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα. Επίσης, η μπύρα περιέχει πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνες συμπλέγματος Β.

Ποτό και συνιστώμενες δοσολογίες

Σαν γενική σύσταση θεωρείται για τις γυναίκες 1 ποτό ή καθόλου την ημέρα και για τους άνδρες 2 ή λιγότερα. Ωστόσο, η καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ δεν σημαίνει πως είναι και ιδανική.

Tips

  1. Ποτέ μην καταναλώσετε αλκοόλ με άδειο στομάχι αφού η απορρόφηση του θα είναι πολύ περισσότερη από ότι με φαγητό. 
  2. Αν θέλετε να μην ξεφύγετε από το θερμιδικό φορτίο της μέρας σας πολύ, μπορείτε να αφαιρέσετε ένα ενδιάμεσο μέσα στη μέρα σας ή να φάτε ένα πιο ελαφρύ ολοκληρωμένο γεύμα με υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και λίπος. 

Related Articles

Κάποιες φορές, ένα συγκεκριμένο πλάνο διατροφής που αποσκοπεί στην απώλεια σωματικού βάρους φαντάζει δύσκολο και ίσως μερικές φορές ακατόρθωτο. Αρκετές φορές όμως μικρές αλλαγές